2024 metų pusmečio ataskaita – privačių naujų automobilių pardavimo nelaimė


Jau pasiekėme 2024 m. pusiaukelę, todėl galime gerai pažvelgti į naujų automobilių pardavimo rinką – ir tai labai kontrastingų likimų istorija.

JK dabar turi gana įsišaknijusią dviejų greičių naujų automobilių rinką. Automobilių parkų pardavimas sparčiai ir nuosekliai svyruoja, o tai yra stambių įmonių, kurios ir toliau atsilieka nuo pandemijos vėluojančių transporto priemonių pirkimo, ir stipraus verslo pasitikėjimo, skatinančio nuolatinę automobilių parko apyvartą, derinys.

Kita vertus, privačių naujų automobilių pardavimas griūva. Privačių pardavimų pusmečio rezultatai yra prasčiausi nuo tada, kai 1999 m. įsigaliojo dabartinis du kartus per metus vykstantis registracijos numerio keitimas. Arba, jei norite, prasčiausi pardavimų rezultatai per daugiau nei ketvirtį amžiaus – su akivaizdi išimtis – 2020 m, kai JK nuo kovo iki gegužės buvo netikėtai užblokuotas ir beveik nebuvo parduota jokių automobilių. Tai blogos naujienos kiekvieną mėnesį ir, regis, blogėja.

Kai kurie žiniasklaidos aspektai buvo suderinti kaltinti prastus privačių naujų automobilių pardavimą dėl elektromobilių paklausos trūkumo, o automobilių pramonė, atrodo, mielai pritaria tokiai nuomonei viešai, nes tai atitinka dabartinį pramonės lobizmą, kad būtų daugiau vyriausybės. subsidijos elektromobiliams. Bet tai nėra tikslus.

Asmeninių naujų automobilių pardavimas aukščiausią tašką pasiekė 2016 m. ir nuo to laiko smunka. Tam yra daug priežasčių, nors didžiausi veiksniai buvo susiję su automobilių finansavimu (dėl to ir sumažėjo įmonių registracija).

Privačios registracijos 2024 m. užėmė mažiausią procentą visos naujų automobilių rinkos. 2024 m. iki šiol privatūs pardavimai sudarė tik 38% visų naujų registracijų, o tai yra rekordiškai mažas skaičius. Tai lyginama su 46 % vidurkiu per pastaruosius 24 metus ir laipsnišku mažėjimu nuo beveik 50 % netoli amžiaus pradžios. Nors 2020 m. pusmečio rezultatai buvo prastesni dėl Covid pandemijos, kaip parodyta žemiau, tai paveikė laivyno ir verslo pardavimus, todėl bendra rinka proporcingai krito.

Sausio–birželio mėn. naujų automobilių registracija per pastaruosius 25 metus

MetaiPrivatus
registracijų
% iš visų
registracijų
Laivynas
registracijų
Verslas
registracijų
Visi
registracijų
2024 m382 88138 %600 40423 4701 006 763
2023 m435 32546 %490 76423 631949 720
2022 m428 03453 %354 44219 063802 079
2021 m410 69845 %481 25818 017909 973
2020 m314 58848 %325 51813 396653 502
2019 m568 04645 %671 40029 7991 269 245
2018 m587 25645 %677 61449 1241 313 994
2017 m617 67944 %728 58255 5501 401 811
2016 m649 23746 %717 48353 9161 420 636
2015 m637 05146 %685 18454 6541 376 889
2014 m623 64048 %602 11361 5121 287 265
2013 m557 49848 %555 56150 5641 376 889
2012 m476 28345 %537 17644 2211 057 680
2011 m438 19943 %537 81553 6241 029 638
2010 m535 15548 %519 93353 5741 108 622
2009 m427 91146 %445 19451 850924 955
2008 m537 35943 %629 34480 7761 247 479
2007 m564 98845 %617 28685 0251 267 299
2006 m560 25245 %601 19580 4781 241 925
2005 m587 20545 %618 40890 8721 296 485
2004 m659 72148 %566 719150 1271 376 567
2003 m665 07549 %549 734132 6761 347 485
2002 m664 34949 %557 481125 8631 347 693
2001 m617 86149 %536 867114 3001 269 028
2000 m520 08543 %566 913129 7391 216 709
Šaltinis: SMMT (Motorinių automobilių gamintojų ir prekybininkų draugija)

Taigi kodėl privačių naujų automobilių pardavimas vyksta taip prastai?

Yra keletas priežasčių, kodėl privačių naujų automobilių pardavimas mažėja pastaruosius aštuonerius metus, tačiau didžiausia yra ta, kad pirkėjai perka vis brangesnius automobilius pagal automobilių finansavimo sutartis ir bando juos sutalpinti į biudžetą, kuris nedidėja. ta pati norma.

Ilgesnės automobilių finansavimo sąlygos

PCP automobilių finansavimas gyvuoja nuo devintojo dešimtmečio, tačiau ji iš tikrųjų pradėjo įsibėgėti apie 2010 m., kartu su vyriausybės laužo schema – 2009 m. pradėta siaučiant didžiulei finansų krizei, o tai padėjo rekordiškai žemos palūkanų normos. Trumpai tariant, klientai galėjo nusipirkti brangesnį automobilį už mažesnes mėnesines įmokas, nei buvo įpratę, ir jiems tai patiko.

Tačiau automobiliai ir klientų skonis pabrango dar labiau. Taigi, užuot pirkę pigesnius automobilius, kad sumažėtų mokėjimai, pirkėjai pradėjo sudaryti ilgesnius susitarimus. Numatytasis PCP terminas pasikeitė nuo trejų metų iki ketverių metų, o tai reiškė, kad kiekvienais metais naujų automobilių pirkėjų sumažėjo 25 %, nes kiekvienas išlaikė savo turimą automobilį metais ilgiau.

Automobiliai gerokai pabrango

Per pastarąjį dešimtmetį nauji automobiliai taip pat vis brango. Kaip pavyzdį pasirinkti vieną populiarų automobilį: 2015 m tuomet nauja Vauxhall Corsa išleista pradine 8995 svarų sterlingų kaina. Šiandien nauja Corsa prasideda nuo 18 505 svarų sterlingų – daugiau nei dvigubai didesnė kaina.

Per tą patį laikotarpį vidutinis savaitinis uždarbis nepriartėjo prie tokio padidėjimo lygio, o realios vidutinės disponuojamos pajamos daugeliui žmonių iš tikrųjų nepadidėjo.

Didesnės palūkanų normos brangina automobilių finansavimą

Be itin padidėjusių kainų, naujo automobilio finansavimo sąnaudos labai išaugo, nes per pastaruosius porą metų palūkanų normos pakilo po daugiau nei dešimtmetį rekordiškai žemų žemumų. Tai prideda didelę papildomą dalį mėnesiniams mokėjimams už PCP (arba nuomą, tačiau lizingo išlaidos yra daug neskaidresnės).

Privatūs automobiliai skaičiuojami pagal parko registracijas

Didėjant sąnaudoms, klientai vis dažniau ieško alternatyvų PCP automobilių finansavimui. Kai kurie pasuko į lizingą (asmenine nuomos sutartimi), įmonės automobilių schemos arba atlyginimo auka – ypač jei jie ieško elektromobilio. Tačiau bet kokie nauji automobiliai, gauti taikant šiuos metodus, laikomi parko registracija, o ne privačia registracija, nes lizingo bendrovė yra transporto priemonės savininkas, o ne galutinis naudotojas. Taigi įvyko nedidelis, bet reikšmingas naujų automobilių perėjimas iš privačios registracijos kategorijos į automobilių parko registravimo kategoriją. Tai ypač paveikia elektromobiliusnes jie turi didžiausią mokesčių naudą, kai naudojasi tarnybiniu automobiliu arba atlyginimų aukojimo schemomis, net ir privačiai naudotiems automobiliams.

(Beje, tas pats pasakytina ir apie verslo pirkimus, nes šiais laikais mažiau mažų įmonių nusprendžia pirkti savo įmonės automobilius iš karto ir renkasi juos lizingu.)

Elektromobiliai dar brangesni

Nors elektromobilių kainos per pastaruosius kelerius metus sumažėjo (arba bent jau išliko stabilios), priešingai nei benzininių ir dyzelinių automobilių, vis dar yra aiškus atotrūkis tarp panašių transporto priemonių. Jei norite laikytis „Vauxhall Corsa“, elektrinis modelis yra apie 10 000 svarų brangesnis nei lygiavertė benzininė versija su automatine pavaru deze.

Net ir esant tam tikroms didelėms nuolaidoms ir palankioms finansavimo sąlygoms, kurias šiuo metu galima įsigyti daugeliui elektromobilių, išankstinės ir mėnesinės išlaidos vis tiek paprastai yra didesnės, nebent jūs turite teisę į atlyginimo aukojimo schemą.

Daugelis pramonės analitikų tikisi, kad elektromobilių ir benzininių automobilių kainos per ateinančius porą metų pasieks vienodą lygį, tačiau mes to dar nepasiekėme.

Dabartinei situacijai galo nematyti

Per pastaruosius metus privačių naujų automobilių pardavimų kritimas spartėjo ir, atrodo, nėra jokio pagerėjimo. Automobiliai stebuklingai neatpigs, o finansų palūkanos negrįš į istorines pastarojo dešimtmečio žemumas.

Mažiau namų ūkių perka naujus automobilius, o tie, kurie perka, automobilius išlaiko ilgiau. Vis daugiau žmonių perka ne naujus automobilius, o perka naudotus, o naudotų automobilių pardavimas per pastaruosius kelerius metus nuolat augo, nes sumažėjo privačių naujų automobilių pardavimas.

Tai nebūtinai yra blogas dalykas namų ūkio finansų ar aplinkosaugos požiūriu. Didžioji dauguma vartotojų automobilius keičia todėl, kad baigiasi jų finansinė sutartis, o ne dėl to, kad jų automobiliai griūva. Daugeliu atvejų yra gana protinga laikyti automobilį ketverius metus, o ne trejus.

Tačiau akivaizdu, kad automobilių pramonės problema, jei žmonės nustoja pirkti naujus automobilius, o jei norite nuolatinio naudotų automobilių tiekimo, pirmiausia reikia, kad kas nors pirktų tuos automobilius naujus. Tai dar svarbiau, jei pramonė nori turėti bet kokią galimybę pasiekti savo tikslus parduoti naujus elektromobilius, todėl galime tikėtis, kad per likusį šių metų laikotarpį gerės pasiūlymai ir paskatos.





Source link

Draugai: - Marketingo agentūra - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Miesto naujienos - Šeimos gydytojai - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai - Teniso treniruotės - Pranešimai spaudai -