Viskas, ką reikia žinoti apie Jaguar
Jaguar – klasikinis automobilių pavadinimas, žinomas kaip vienas britiškiausių automobilių gamintojų, aukščiausios kokybės simbolis, sukurtas tais laikais, kai britų automobiliai valdė pasaulį. Tačiau tai prekės ženklas, kuris pastaruoju metu išgyveno audringus laikus ir kurio ateitis neaiški.
William Lyons savo automobilių kompaniją įkūrė 1930-aisiais, tačiau būtent šeštajame dešimtmetyje „Jaguar“ iš tikrųjų išgarsėjo – jo sportiniai automobiliai buvo gerai pagaminti, o jų našumas įrodytas sunkiausiose automobilių lenktynėse – Le Mano 24 valandų lenktynėse. Dėl šios sėkmės jie buvo labai geidžiami, o tai išplito į prekės ženklo prabangių sedanų asortimentą.
Liono mantra, gaminanti ekonomiškus automobilius, turinčius „grakštumo, erdvės ir tempo“, sužavėjo pirkėjus. 1960-aisiais vairavimas „Jaguar“ sedanu ar sportiniu automobiliu buvo tikras sėkmės ženklas. Tačiau šis vaizdas vėlesniais metais bus rimtai išbandytas, nes „Jaguar“ tapo įvairių susijungimų auka, dėl kurių susikūrė blogai išgarsėjęs britų Leylandas.
Vėliau buvo įtraukti „Jaguar“ savininkai Fordaskuri susilaukė nedaug gerbėjų, sumontavusi Jaguar automobilius dalimis iš Mondeo gamybos linijos, o paskui Indijos milžiną Tata, kuri iš pradžių atrodė atgaivino Jaguar, bet vėliau tapo nuspėjama istorija apie prastus pardavimus ir piniginius nuostolius.
Įvairūs prekių ženklų keitimai nepadėjo paskatinti pasitikėjimo šių dienų „Jaguar“, o šiuo metu modelių asortimentą bandant pakeisti prie elektrinių transporto priemonių, prognozės apie didžiosios katės sėkmę ateityje tebėra ne tokios patikimos.
Taigi, kas ar kas yra Jaguaras?
„Jaguar“ savo veiklą pradėjo kaip „Swallow Sidecar Company“, kurią 1922 m. įkūrė motociklų entuziastai Williamas Lyonas ir Williamas Walmsley. 1930-ųjų viduryje tai išsivystė į SS automobilius, kurie gamino aukščiausios klasės automobilius, pagrįstus „Standard-Triumph“ važiuokle – SS pavadinimo kilmė niekada nebuvo įrodyta, tačiau kai kurie šaltiniai teigia, kad jis reiškė „Standard Swallow“.
„Jaguar“ iš pradžių buvo specifinis SS Cars šeimos modelių asortimentas, o ne prekės ženklas. Tačiau SS pavadinimas (kartu su germaniškai atrodančiu logotipu) po Antrojo pasaulinio karo dėl nacių konotacijų buvo ne toks skanus. Taigi visa įmonė buvo pervadinta populiarių „Jaguar“ modelių vardu.
1950 m. „Jaguar“ gamyklą, kuri tapo jos namais, „Browns Lane“ Koventryje, išsinuomojo iš kitos JK automobilių gamintojos „Daimler“. Po dešimties metų kompanija iš viso išpirko „Daimler“, jos pavadinimas buvo priskirtas prabangiausiems „Jaguar“ automobiliams.
„Jaguar“ reputacija šeštajame dešimtmetyje smarkiai išaugo dėl tokių geidžiamų sportinių automobilių, kaip C-type, D-type ir ikoninis E-type. Automobiliai atrodė geidžiami, o jų veikimas lenktynių trasoje buvo įrodytas – šeštajame dešimtmetyje „Jaguar“ penkis kartus laimėjo Le Mano 24 valandų lenktynes, įveikdamas tokius kaip „Ferrari“ ir „Mercedes-Benz“, o 1988 ir 1990 metais vėl sugrįš laimėti lenktynes.
1960-aisiais „Jaguar“ kartu su labai pageidaujamu „E-type“ gamino daugybę sedanų, tokių kaip Mk1 ir Mk2, automobilius, kurie, be kita ko, buvo populiarūs policijos pajėgose ir kurie sulaukė ilgalaikės šlovės įvairiose britų televizijos laidose.
Tačiau bendrovė nerimavo dėl savo ateities, nes niekada nebuvo gaminusi savo kėbulų – juos gamino specialistas Pressed Steel, kurį 1965 m. perėmė British Motor Corporation (BMC). Lionas sutiko sujungti Jaguar į BMC. , kuriai taip pat priklausė Ostinas ir Morrisas. Galų gale viskas taps katastrofiško britų Leilando dalimi, kurią 1975 m. turėjo perimti vyriausybė, kad ji nesugriūtų.
Per šį laikotarpį „Jaguar“ reputacija nukentėjo, bet buvo atskirta ir privatizuota 1984 m., kai įmonė vėl grįžo prie kokybės ir pelno. Tai pritraukė JAV automobilių monolitą „Ford“, kuris 1989 m. įsigijo „Jaguar“. Vėliau „Ford“ sukūrė „Premier Automotive Group“, kuriai taip pat priklausė „Aston Martin“, „Volvo“ ir „Land Rover“.
„Ford“ priklausantis „Jaguar“ išleido du tūrinius sedanus, pavadintus „S-Type“ ir „X-Type“, kritikuodamas pastarąjį, įskaitant per daug komponentų, paimtų iš „Ford Mondeo“ dalių dėžės. „Jaguar“ niekada negaudavo pelno turėdamas „Ford“ nuosavybę ir vis labiau susipynė su „Land Rover“, pritraukdamas panašius klientus. 2008 m. „Ford“ buvo nuspręsta parduoti „Jaguar“ ir „Land Rover“ – pardavimas sulaukė didelio susidomėjimo ir Indijos milžinas „Tata“ laimėjo pasiūlymų karą.
Tata įsteigė naują bendrovę „Jaguar Land Rover“ (JLR), kuri administruos šiuos du prekės ženklus, o ateitis kurį laiką atrodė šviesi – nauji modeliai, tokie kaip XE/XF/XJ sedanai, pirmasis „Jaguar“ visureigis „F-Pace“ ir ilgai lauktas E-Type įpėdinis, pramintas F-Type, buvo parduodamas iš vis įspūdingesnių atstovybių.
Tačiau laikai tapo nuolat sunkesni, metų nuostoliai ir sustingę pardavimai. Pastaruoju metu neišvengiamas perėjimas prie elektrifikacijos sukėlė papildomų komplikacijų. 2019 m. Jaguar pristatė savo pirmąjį (ir kol kas vienintelį) elektromobilį I-Pace. Tačiau šio modelio gamyba netrukus bus nutraukta.
Pirmojo iš trijų naujų elektrinių modelių tikimasi kitais metais, todėl dabartinė modelių gama yra naikinama. F-Type, XE ir XF gamyba jau buvo nutraukta, o mažų visureigių E-Pace ir I-Type EV (abu gaminami kitos bendrovės Austrijoje) gamyba baigsis artimiausiais mėnesiais. „F-Type“ visureigis bus vienintelis „Jaguar“ modelis, kol nebus pristatytas pirmasis iš visiškai naujų elektromobilių.
Be to, mažėja „Jaguar“ atstovybių skaičius, o kiekvienas iš tų likusių prekybos vietų yra pertvarkomas į „prekių ženklų namus“. „Jaguar“ salone turi tik vietą šalia kitų trijų „šeimų“ – „Range Rover“, „Discovery“ ir „Defender“. Tai labai toli nuo šeštojo dešimtmečio šlovės metų…
Kokius modelius turi „Jaguar“ ir kokie dar bus?
„Jaguar“ prekės ženklas keičiasi ir kiek laiko kurį nors iš šešių dabartinių jo modelių bus galima įsigyti salonuose, kyla klausimų. Penki iš šešių buvo oficialiai atšaukti, todėl turėsite greitai judėti, jei norite rasti likusių naujų akcijų.
Vienintelis tęsiamas modelis Jaguar asortimente yra vidutinio dydžio F-Pace Visureigis – vidutinio dydžio modelis, parduotas 2016 m., o 2020 m. pakeistas. Jis stovi ant tos pačios platformos, kaip ir seserinio prekės ženklo Land Rover Range Rover Velar.
The E-Pace mažas visureigis dalijasi savo platforma su „Land Rover Discovery Sport“. ir Range Rover Evoque. 2024 m. rugpjūčio mėn. jis vis dar gaminamas Austrijoje, tačiau tai baigsis ateinančiais mėnesiais.
„Jaguar“ vienas elektrinis modelis yra I-Pace. Tai yra atskiras modelis, nesidalinantis su jokiu kitu „Jaguar“ ar „Land Rover“ modeliu. Kaip ir „E-Pace“, jį pagamino trečiosios šalies gamykla Austrijoje ir jis taip pat netrukus bus nužudytas.
Dviejų „Jaguar“ sedanų – mažesnio XE ir didesnio XF – gamyba jau baigta ir jie nebus pakeisti. XE buvo parduotas 2015 m. kaip konkurentas tokiems, kaip 3 serijos BMW, Audi A4 ir Mercedes C klasės, tačiau niekada nepalietė savo konkurentų iš Vokietijos dėl populiarumo.
XF taip pat buvo sukurtas 2015 m. ir buvo siūlomas tiek sedano, tiek universalo pavidalu. Vėl konkuruodama su Vokietijos rinkos lyderiais, tokiais kaip BMW 5 serija, Audi A6 ir Mercedes E-Class, jis taip pat nusileidžia, nė karto neprilygdamas jų pardavimo sėkmei.
F-Type sportinis automobilis buvo parduodamas kaip kupė ir kabrioletas, išleistas dar 2012 m., o jo gamyba buvo nutraukta tik prieš kelis mėnesius. Iš pradžių jis pasirodė populiarus, tačiau po kelerių pirmųjų metų pardavimai smarkiai sumažėjo.
Dabartinis „Jaguar“ asortimentas mūsų ekspertų reitingų indekse
Ateities „Jaguar“ modeliai ir kada jie gali pasirodyti, sulaukė daug žiniasklaidos spėlionių. Prekės ženklas teigė, kad jis ketina tapti elektra varomas tik 2025 m., o pirmasis naujokas, kuris turėtų pasirodyti iki 2024 m. pabaigos, bus aukščiausios klasės keturių durų GT modelis, kurio kaina gali siekti šešių skaitmenų.
Tada, matyt, pamatysime didelį visureigį, perimantį seserinį prekės ženklą Range Rover, o paskui didelį limuziną. Tačiau ekspertai su nerimu žiūri į galimą „Jaguar“ ateitį…
Kur galėčiau išbandyti Jaguar automobilį?
Tai, kaip arti yra artimiausias „Jaguar“ atstovas, gali priklausyti nuo to, kada tai skaitote. 2022 m. prekės ženklas turėjo daugiau nei 80 prekybos vietų, tačiau kaip pagrindinė JLR naujausios strategijos „Reimagine“ prekiautojų skaičius buvo smarkiai apkarpomas.
Likusios prekybos vietos pertvarkomos į tai, ką JLR vadina „prekių ženklų namais“, o „Jaguar“ yra tik viena iš keturių „šeimų“ kartu su trimis seserų „Land Rover“ vardais. Kai kurios prognozės teigia, kad „Jaguar“ gali turėti tik 20 prekybos vietų visoje JK.
„Jaguar“ faktas, kad nustebintumėte savo draugus
Daugelį metų Jaguarai buvo akimirksniu atpažįstami iš iškilios chromuotos šokinėjančio jaguaro skulptūros ant jų variklio dangčių. Žinomas kaip „šuolis“, jis pirmą kartą buvo sumontuotas ant SS Jaguar 100 automobilio 1938 m.
Ilgainiui didėjantys pėsčiųjų saugos teisės aktai lėmė šuolio pabaigą, o „Jaguar“ perėjo prie stačiakampio su niurzgiančiu didelės katės veidu (vadinamu „growleriu“). Tačiau šuolio forma šiandien gyvuoja įmonės logotipe.
Santrauka
Yra daug šlovingos „Jaguar“ istorijos, susijusios su kai kuriais aukščiausios klasės ir labai geidžiamais automobiliais, tačiau taip pat jaučiamas jausmas, kad šiandieninėje rinkoje tokie dalykai labai mažai reiškia prekės ženklui, kuris vis labiau praranda savo reikšmę.
Netgi savo atstovybėse dabar dominuoja giminingo prekės ženklo Land Rover gaminiai – ilgai lauktas elektrinis Jaguar pervaizdavimas be jokios abejonės nulems prekės ženklo ateitį.
Pirkite Jaguarą
Jei norite įsigyti naują arba naudotą „Jaguar“, „The Car Expert“ partneriai gali padėti jums rasti tinkamą automobilį.
Išsinuomoti Jaguar
Jei norite išsinuomoti naują „Jaguar“, „The Car Expert“ partneriai gali padėti rasti konkurencingą pasiūlymą.
Asmeninės nuomos sutartys iš Carparison Leasing. Sužinoti daugiau
Asmeninės sutarties nuomos pasiūlymai iš „Rivervale Leasing“. Sužinoti daugiau