Prancūzijos revoliucija: „Renault“ išrado legendinį 5

Renault Voiturette 1CV buvo pirmasis automobilis, kurį Louis Renault pardavė dar 1898 m., ir iš ten jis sukūrė savo automobilių įmonę. Nuo tada jis daug kartų demokratizavo automobilių pasaulį ir sėkmingai, ne kartą ir vėl, sėkmingai atnešė automobilizmą masėms su viskuo nuo pirmojo hečbeko – 1961 m. Renault 4 – tikriausiai pirmajam šeimos MPV, garsiajam 1984 m. „Renault Espace“. Tarp šių dviejų jis sukūrė „Renault 5“ ir, nors jis ir nepradėjo kompaktiškų hečbekų rinkos, suteikė jam stulbinantį užpakalį.
Nuo tada? Na, nieko tokio ikoniško nebuvo. Novatoriškas, be abejo, ir neabejotinai sėkmingas – „Clio“, automobilis, pakeitęs 5-ąjį, tebėra stiprus ir po 34 metų, – bet niekas taip nepajudina sielos.
Automobilių dizaineriai kuria automobilius ir negali nustoti to daryti. Net jei nėra komercinės vertės, jie piešia eskizus, stumia ribas, didina patikimumą ir iš naujo išranda tai, kas buvo anksčiau. Tai buvo ankstyvas šio grynai elektrinio Renault 5 dizainas, kuris patraukė naujojo įmonės vadovo Luca de Meo akį. Generalinis direktorius pažiūrėjo į jį ir pareiškė, kad jis turi būti pastatytas.
Jis turi formą, nes buvo atsakingas už 500 pakartotinį pristatymą, kai dirbo „Fiat“. Tikimasi, kad 5 turės tokį patį poveikį ir atgaivins prekės ženklą. „Iš patirties žinau, kad kultinio gaminio išradimas iš naujo uždega visą prekės ženklą“, – sakė de Meo, kai 2021 m. buvo pristatytas „Renault 5 Concept“. „Tai kultinė transporto priemonė už tokią kainą, kurią gali sau leisti daugelis. Ir tai tik pradžia visam „Renault“ prekės ženklui.

Koncepcija buvo sėkminga, tačiau serijiniai automobiliai retai laikosi įtaigių formų, formuojančių mūsų lūkesčius. Vidutinis Džo gavo galimybę praleisti šiek tiek laiko su gamybai paruoštu prototipu ir vaikštant aplink automobilį Renault Technocentre netoli Versalio, akivaizdu, kad čia taip nėra.
1972 m. modelis parodo, nuo ko viskas prasidėjo, ir nors naujasis Renault 5 nesigėdydamas pasiskolino originalaus dizaino užuominų, naujasis automobilis yra modernus modelis.
Yra konstantų, kurias turi turėti 5, neatsižvelgiant į tai, kada jis buvo pagamintas. Priekiniai žibintai ir raukšlė palei priekinį sparną yra skiriamieji ženklai, o originalo kvadratinius žibintus atkartojo LED dienos žibintai, sumontuoti naujajame automobilyje. Priekinis sparnas yra drąsesnis, platesnis ir vyriškesnis, tačiau neatrodo per daug veržlus. Ventiliacijos anga už priekinių ratų išėjo iš koncepcijos, pakeista lipduku, kuris suteikia šiek tiek apibrėžimo, bet galbūt nėra toks vientisas kaip likusi automobilio dalis.
Galinėje dalyje atrodo senojo modelio stogo apvadas, bet aplink nugarą patenka į aerodinaminį spoilerį – tai būtina, kai naudojate kiekvieną triuką, kad sumažintumėte pasipriešinimą ir padidintumėte efektyvumą.

Čia atkartotas senojo 5 galinėje dalyje esantis ryškus žibintų bokštas, su kai kuriais išmaniais vėjo tunelio darbais sukuriama forma, primenanti originalą, bet vėlgi, sukurta taip, kad būtų aerodinamiškai efektyvi. Tai puikus triukas – užuot sukūrę unikalų atšvaitą ir uždėję jį už plokščio (arba lenkto) plastiko, dizaineriai sukūrė neįtikėtinai sudėtingą šviesų gaubtą, apimantį horizontalius dryžius, patamsėjusias sritis ir trimačius kontūrus, skiriančius oro srautą galinėje dalyje. mašina.
„Egzistuoja teorija, kad viską galima padaryti su skaičiavimais ir modeliavimais“, – aiškina „Renault“ dizaino skyriaus viceprezidentas Gillesas Vidalis, – bet kai eini į vėjo tunelį, išbandai dalykus, net ir molyje, ir randi sprendimus, kurie yra labai prieštaringi, bet iš tikrųjų veikia.
Koncepcijos akcentas yra skydelis ant variklio dangčio, primenantis 1972 m. modelio oro įsiurbimo angą. Čia turėjo būti įkrovimo prievadas, tačiau sąnaudų kontrolė ir praktiškumas užtikrino, kad jis dabar yra visiškai įprastoje padėtyje prieš kairiąsias duris. „Renault“ vis dar naudojasi erdve, įskaitant visiškai nereikalingą, bet įdomų skaitmeninį skydelį, rodantį automobilio įkrovimo būseną.
Tai viena iš nedaugelio sričių, kur gatavas straipsnis skiriasi nuo koncepcijos, tačiau iš pirmo žvilgsnio to nepastebėsite. Dienos žibintai yra tos pačios formos, tačiau dabar padalinti į ketvirčius, o 19 colių ratai šiek tiek susitraukė iki 18 colių su 618 mm skersmens padangomis, kurios gerai užpildo ratų arkas ir žada jaukesnį važiavimą.

Labiausiai akivaizdu, kad automobilio priekyje ir gale prarastas didžiulis apšviestas RENAULT logotipas. Šioms akims priekis yra tvarkingesnis ir labiau dera su likusia transporto priemonės dalimi. Mažiau sėkminga nugara, kur juodą skydelį su ryškiu RENAULT logotipu pakeitė kiek netvarkinga linijų, atspalvių ir, aišku, numerio lentelė. Galbūt vėl nudažykite tą plokštę juodai, kad patobulintumėte vidurio gyvenimą?
Viduje yra daugiau 1970-ųjų elementų, be jokio retro jausmo. Prietaisų skydelio apdailoje yra vertikalios juostos – tai netyčia pradiniame 5 prototipe įdiegta funkcija, o medžiagų pasirinkimas yra nuo džinsinio iki aksomo. Pačios sėdynės primena labai išpuoselėtas GT Turbo sėdynes, o vairo kolonėlėje sumontuotas pavaros selektorius nukreipia į praėjusius laikus, tačiau turi keletą spalvingų variantų, kad kitaip funkcionali įranga išsiskirtų. Galite nuspalvinti parinkiklį prancūziška trispalve, 1972 m. grafika arba, jei norite šiek tiek susiraukti, tekstu su užrašu „WT5“. Yra net pasirenkamas batono laikiklis, nes Prancūzija.

Tvarumas yra svarbus, nes daugelis paviršių yra padengti 100 % perdirbta medžiaga, o kiti turi daug perdirbtų medžiagų. Viskas jaučiasi ir atrodo gerai, nors ryšys su klasikiniu modeliu išnyksta, kai pamatysite dvigubus skaitmeninius ekranus, kurie sudaro didelę prietaisų skydelio dalį.
Tai yra viena sritis, kuri dar neparengta, tačiau ekranai yra pakreipti link vairuotojo, sukuriant visa apimančią kabiną, o vartotojo sąsaja atrodo puikiai, su viskuo, ką galima pakreipti, pasukti 28° kampu – toks yra „Renault“ deimanto kampas.
„Tiesiog pakreipkime, tiesa? priduria Vidalis. „Galiausiai tokio dydžio automobiliuose 99% atvejų yra vienas žmogus. Turime tai pripažinti, todėl pasakėme: „Gerai, suteikime šiek tiek orientacijos vairuotojui, neužsiimdami itin sunkiu sportu“.
Mažiau įtikinantis yra skaitmeninio asistento Reno, animacinio filmo deimanto plaukiojančiomis rankomis, kuris atrodo kaip liūdnai pagarsėjusio Microsoft Clippy ir PlayStation Rayman kryžius, pažadas. Šiaip rafinuotame ir stilingame salone tai lėkštas ir vaikiškas prietaisas, kad ir kaip gerai jis veiktų.
Galite išjungti Reno ir pasirinkti vieną iš 244 skirtingų informacijos ir pramogų sistemos stilių, kuriuose yra Jean Michel-Jarre sukurti garsai. Kai visa tai įveiksite, pamatysite, kad „Google“ yra integruota į sistemą, kad suteiktų įspūdingą ryšį.

Technika yra gera, tačiau jos stilius parduos „Renault 5“, o Vidalis mano, kad bus daug galimybių padidinti automobilio patrauklumą bendradarbiaujant su kitais dizainerių ženklais, tokiais kaip „Fiat 500 by Gucci“.
„Galime turėti tokį planą“, – šypsodamasis sako Vidalas. „Jis turi didžiulį potencialą. Nuo tada, kai „Renault 5“ tapo žinomas, prekės ženklai atėjo pas mus, o tai yra neįtikėtinas ženklas. Jei turėtume Renault Captur, niekas pas mus neateitų; tai gražus automobilis, geras automobilis, gerai parduodamas, bet tai nėra ikoniškas automobilis. Kai pradedi kurti tokius ikoniškus dalykus, susijusius su istorija… mes esame pagrindinis prekės ženklas kainos atžvilgiu, bet norime sukurti kažką ypatingo.
Neabejotinai yra kažko ypatingo plano. Apžiūrinėdami kai kurias dalis, ant pavarų svirties aptikome Chanel logotipą, tad panašu, kad neilgai trukus „Renault“ pradės gaminti specialius leidimus.

Pardavimą prisidės tai, kad tai bus įperkamas elektromobilis – „Renault“ tvirtina, kad jo kaina prasidės nuo mažiau nei 25 000 eurų, o tai yra apie 22 000 svarų sterlingų, skaičiuojant nuo tiesioginio pertvarkymo, o nuvažiuoti galima daugiau nei 180 mylių. Jis yra kompaktiškas, todėl vietos, ypač gale, vietomis yra mažai, tačiau bet koks automobilis, kurio matmenys nesiekia keturių metrų, vietos niekada neperpildys.
Ir dar yra laiko šiek tiek pasmukdyti. Triukšmo ir vibracijos bandymai tikruose keliuose dar turi būti baigti ir gali būti atlikti nedideli aerodinamikos pakeitimai, kad būtų pašalintas klaidingas vėjo triukšmas arba šiek tiek pagerėtų efektyvumas.
Tačiau apskritai tai, ką čia matėme ir kas eksponuojama Ženevos automobilių paroda, yra gatavas produktas. Ir mes negalime laukti.