AI plovimas: naujas didelis Silicio slėnio melas

squeegee-window-washing-by-r-classen-via-shutterstock-1706469433-1.jpg



„Ar galite pereiti visus senus žingsnius ir pakeisti žodį „crypto“ į „AI“?

Šis užrašas, kuris yra Benjamino Schwartzo animacinio filmo „New Yorker“ dalis, puikiai atspindi naują Silicio slėnio DI skalbimo dvasią.

AI plovimas skamba kaip tik dar vienas gręžimo ciklas, tačiau iš tikrųjų tai sudėtingas ir daugialypis reiškinys. Ir visiems, skaitantiems šią skiltį – technologijų lyderiams, rinkodaros specialistams, produktų kūrėjams, naudotojams ir visų kategorijų IT profesionalams – svarbu suprasti perdėjimą, iškreiptus akcentus ir atvirą melą, su kuriuo susiduriame ne tik rinkodaros ir pardavimo, bet ir istorijos, kurias skaitome remiantis pramonės teiginiais.

AI plovimo supratimas

AI plovimas yra apgaulinga rinkodaros praktika, kuri per daug pabrėžia dirbtinio intelekto vaidmenį reklamuojamame produkte ar paslaugoje. Frazė pagrįsta „žaliuoju plovimu“, kurią 1986 m. sukūrė aplinkosaugininkas Jay'us Westerveldas, kai plataus vartojimo produktai parduodami kaip ekologiški, nepaisant jų poveikio aplinkai.

Produktai, kuriuose naudojami senosios mokyklos algoritmai, pažymėti kaip „pagrįsti dirbtiniu intelektu“, nes nėra visuotinai priimto apibrėžimo, kas yra AI ir kas nėra AI. Pradedantieji kuria programas, kurios jungiasi prie viešai prieinamos generacinės AI API, ir parduoda ją kaip AI programą. Dideli, drąsūs AI projektai, kuriuose turėtų būti demonstruojamos technologijos, dažnai priklauso nuo žmonių, dirbančių užkulisiuose, nes žmonės yra vienintelis būdas ambicingam AI sprendimui veikti.

Pakalbėkime daugiau apie pastarąjį.

AI: Jis sukurtas iš žmonių

Mažmeninės prekybos milžinė „Amazon“ išleido 44 aukštųjų technologijų parduotuves „Amazon Go“ ir „Amazon Fresh“, kuriose (pradedant 2016 m.) buvo naudojamas bendrovės „Just Walk Out“ technologijų rinkinys. (Apie šią iniciatyvą pirmą kartą papasakojau 2017 m.)

„Amazon“ vizija: parduotuvės, į kurias vartotojai galėtų įeiti, iš lentynų išsirinkti prekes, o paskui išeiti nesutikdami žmogaus už kasos aparato. Jutikliai, įskaitant kameras, būtų perduodami dirbtiniam intelektui, kuris galėtų išsiaiškinti, kas ką nupirko, ir atitinkamai apmokestinti – visa tai be jokio atsiskaitymo proceso. Tai atrodė kaip vagystė iš parduotuvės, bet teisėta.

Sistema buvo aprūpinta pažangia kompiuterine vizija, kuri stebėjo klientus ir tai, ką jie pasiėmė. Lentynose esantys jutikliai perteikdavo išimtų daiktų svorį, patvirtindami kamerų aptiktų daiktų rūšį ir skaičių. RFID pažymėti elementai taip pat pridėjo informacijos prie mišinio. Pažangūs mašininio mokymosi algoritmai apdorojo fotoaparatų ir jutiklių duomenis, kad nustatytų produktus ir susietų juos su konkrečiais pirkėjais. Elektroniniai įvažiavimo ir išėjimo vartai nustatė, kas ir kada įeina ir išeina.

Algoritmai buvo išmokyti naudojant milijonus dirbtinio intelekto sukurtų vaizdų ir vaizdo įrašų, kad būtų galima atpažinti produktus, žmonių elgesį ir žmogaus veiksmus.

Septynerius metus „Amazon“ nori kalbėti apie šiuos „Just Walk Out“ technologijų komponentus. Tačiau technologijų milžinas nesiryžo aptarti maždaug 1000 žmonių, pasamdytų tam, kad visa tai daugiau ar mažiau funkcionuotų – ir pripažino, kad šie darbuotojai egzistuoja tik po to, kai spaudos pranešimai juos atskleidė. Net tada „Amazon“ nuslėpė konkretų šių darbuotojų vaidmenį, teigdama, kad jie neperžiūrėjo vaizdo įrašo.

Net 1000 darbuotojų stebint ir įjungiant 44 parduotuves (pagal ataskaitas tikrina tris ketvirtadalius užsakymų), technologija buvo apimta problemų, įskaitant vėluojančius gavimus, netinkamai valdomus užsakymus ir dideles veiklos išlaidas.

Šiais metais „Amazon“ palaipsniui pašalino „Just Walk Out“ technologiją iš savo pagrindinių parduotuvių, tačiau vis tiek siūlo ją kaip paslaugą kitoms įmonėms.

Kitas didelis žmonių už AI uždangos pavyzdys yra savarankiškai važiuojančių automobilių pasaulis.

„Alphabet's Waymo“ (operacija, anksčiau žinoma kaip „Google“ savarankiškai vairuojančių automobilių iniciatyva) turi NASA tipo komandų centrą, kuriame darbuotojai stebi automobilius per kameras ir, iškilus problemai, įsijungia nuotoliniu būdu. (Štai greito judesio vaizdo įrašas, kurį neseniai nufotografavau apie pasivažinėjimą per San Franciską Waymo automobiliu.)

„General Motors Cruise“ dukterinė įmonė pripažįsta, kad jos savarankiškai vairuojantiems taksi žmonėms pagalbos reikia vidutiniškai kas 4–5 mylias, o kiekviena nuotolinio valdymo sesija trunka vidutiniškai 3 sekundes.

Kitos savarankiškai vairuojančios įmonės dar labiau pasikliauja nuotoliniais žmonėmis. Tiesą sakant, Vokietijos įmonė „Vay“ automobilius vairuoja tiesiogiai, bet nuotoliniu būdu. Neseniai bendrovė Las Vegase pradėjo automobilių parkavimo paslaugą. Automobilis nuotoliniu būdu atvežamas pas jus, o jūs važiuojate kur tik norite. Pasiekę tikslą, tiesiog išlipkite ir nuotolinis operatorius pastatys jį už jus.

„Amazon“ parduotuvės ir savarankiškai važiuojantys automobiliai yra tik du galimi plačiai paplitusio reiškinio pavyzdžiai.

Kodėl DI plaunamas

Aukšto lygio, daug apmokami technologai, kuriantys AI sistemas, tiki DI ir tiki, kad jis gali išspręsti itin sudėtingas problemas. Kuris gali – teoriškai. Jie sako savo viršininkams, kad tai galima padaryti. Tie vadovai sako savo valdybai, kad tai galima padaryti. Bendrovė C-suites investuotojams sako, kad tai galima padaryti. Ir kaip įmonė, jie sako visuomenei, kad tai galima padaryti.

Yra tik viena maža problema: to negalima padaryti.

Dauguma įmonių jaučia tam tikrą atsakomybės jausmą už aukštus teiginius, todėl jos slepia, kiek produktas ar paslauga priklauso nuo žmonių, priimančių sprendimus, išsprendžiančių problemas ir įgalinančių „stebuklingumą“.

Begėdiškesnių įmonių neatbaido įrodymai, kad jų dirbtinis intelektas nėra toks pajėgus, kaip tvirtino ar tikėjo, todėl jos tiesiog kartoja savo teiginius vėl ir vėl. Į galvą ateina „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas.

2016 m. spalį Muskas pareiškė, kad iki 2017 m. pabaigos „Tesla“ demonstruos visiškai savarankišką važiavimą iš Los Andželo į Niujorką.

Iki 2017 m. balandžio mėn. jis prognozavo, kad maždaug po dvejų metų vairuotojai galės miegoti savo transporto priemonėje, kol ji pati važiuos.

2018 m. Muskas perkėlė savo pažadą visiškai savarankiškai vairuoti Tesla iki 2019 m. pabaigos.

2019 m. vasarį Muskas pažadėjo visiškai savarankiškai vairuoti „šiemet“.

2020 m. Muskas teigė, kad iki metų pabaigos Tesla kelyje turės daugiau nei 1 mln.

Net šiais metais Muskas teigė, kad visiškai savarankiškai vairuojančios Teslas gali atsirasti „vėliau šiais metais“.

Taip neatsitiks. Muskas apgaudinėja save ir savo klientus. Muskusas yra AI plovimo ponas.

Tikroji AI plovimo problema

Bendras dirbtinio intelekto plovimo poveikis yra tas, kad jis suklaidina visuomenę ir technologijų pramonę. Tai kursto kliedesį, kad AI gali padaryti tai, ko negali. Tai verčia žmones manyti, kad dirbtinis intelektas yra universalus kiekvienos problemos sprendimas arba slidus šlaitas į distopiją, priklausomai nuo pasaulėžiūros.

AI plovimas skatina prastesnius sprendimus, sutelkiant dėmesį į „stebuklingumą“, o ne į kokybę. Teiginiai, kad jūsų šunų plovimo žarna yra „maitinama dirbtinio intelekto“, nereiškia, kad jūs turite švaresnį šunį. Tai tiesiog reiškia, kad turite per brangią žarną.

AI plovimas iškraipo finansavimą. Šiais laikais Silicio slėnio investicijas visiškai fiksuoja tiek faktiniai AI, tiek DI plovimo sprendimai. Net sumanūs investuotojai gali nepastebėti dirbtinio intelekto perdėto ir melo, žinodami, kad AI istorija bus parduota rinkoje dėl pirkėjų naivumo.

Tačiau didžiausia problema yra ne klaidinantis pramonės pardavimas, o savęs apgaudinėjimas. Dirbtinio intelekto sprendimų tiekėjai mano, kad žmogaus pagalba yra gėdos ženklas, nors iš tikrųjų manau, kad žmogaus dalyvavimas būtų sutiktas su palengvėjimu.

Žmonės iš tikrųjų nori, kad žmonės dalyvautų apsipirkdami ir vairuodami.

Mums reikia daugiau žmonių ir mažiau mašinų. Kol mes kalbame, dirbtinio intelekto sukurtos šiukšlės užtvindo zoną niūria proza ​​ir melais, taip pat keistais, kartais siaubingais vaizdais. „Google“ taip nori pakeisti savo paieškos variklį atsakymų varikliu, kad mes priklijuojame savo picą.

Visuomenė iš tikrųjų nori paieškos variklio, kuris nukreiptų mus į žmogaus sukurtą turinį arba bent jau „PageRank“ sistemą, kuri būtų palanki žmogui ir žymėtų dirbtinio intelekto sukurtą turinį.

AI plovimo reiškinys yra pagrįstas kliedesiais. Jis sukurtas remiantis kliedesiais, kad žmonės nori mašinų, kuriančių ir valdančių viską, o to jie nenori. Jis pagrįstas klaidingu įsitikinimu, kad AI pridėjimas prie kažko automatiškai jį pagerina, o ne. Ir tai pagrįsta kliedesiais, kad žmonių įdarbinimas reiškia technologijos gedimą, o tai nėra.

Jau užtenka kliedesio DI plovimo! Pardavėjai turi pasakyti tiesą apie AI. O pirkėjai turi pareikalauti įrodymų, kad bet koks AI gaminiuose ir paslaugose, už kuriuos mokame, iš tikrųjų daro kažką naudingo.

Manau, kad kalbu už mus visus, dirbančius technologijų pramonėje, technologijų klientų bendruomenę ir technologijų spaudą, kai sakau Silicio slėniui: nustokite apšviesti visus apie AI.



Source link

Draugai: - Marketingo agentūra - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Miesto naujienos - Šeimos gydytojai - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai - Teniso treniruotės - Pranešimai spaudai -